چند خبر از آموزش و پرورش استان یزد

قابل توجه شركت كنندگان در آزمون ورودی دبیرستانهای سمپاد
مرحله اول آزمون ورودی دبریستانهای استعدادهای درخشان 21 خرداد برگزار می شود.
بنا به اعلام اداره سنجش آموزش و پرورش استان یزد مرحله اول این آزمون بطور همزمان در سراسر كشور راس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 21/3/89 برگزار می شود.
در این آزمون شركت كنندگان به 70 سوال دروس دینی ، ریاضی ، علوم و ادبیات فارسی در مدت 90 دقیقه در قالب یك دفترچه پاسخ خواهند داد.
داوطلبان می بایست برای چاپ كارت ورود به جلسه آزمون ازساعت 11 صبح روز یكشنبه 16/3/89 لغایت ساعت 11روز پنجشنبه مورخ 20/3/89 به پایگاه اینترنتی مركز سنجش آموزش و پرورش به نشانی www.Aee.medu.ir مراجعه و با توجه به كد رهگیری وكد ملی، كارت خود را دریافت كنند.
گفتنی است چنانچه داوطلبان برای دریافت كارت ورود به جلسه آزمون با مشكل مواجه شدند و یا مغایرتی در اطلاعات مندرج بر روی كارت ورود به جلسه مشاهده نمودند به اداره سنجش آموزش و پرورش استان مراجعه و نسبت به رفع نقص كارت خود اقدام نمایند.
******************************
تجلیل از كاركنان زن
در مراسمی از كاركنان زن اداره كل آموزش و پرورش تجلیل شد.
در این مراسم كه به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان میبد برگزار شد ،
افزون بر 40 نفر از خواهران شاغل در اداره كل آموزش و پرورش استثنایی و اداره آموزش و پرورش میبد حضور داشتند.
مدیركل آموزش و پرورش در این مراسم با برشمردن ویژگیهای زنان یزدی از زحمات خواهران شاغل در آموزش وپرورش تجلیل كرد .
در این مراسم مدیحه سرایی حضرت زهرا (س) ،جلسه هم اندیشی با موضوع مدیریت خانواده آموزش گلسازی ، مسابقه ورزشی و برنامه های متنوع دیگر اجرا شد .
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از شركت كنندگان تجلیل شد.

********************************
آغاز مسابقات فوتبال مدارس ابتدایی طرح آسیا ویژن
مسابقات فوتبال دبستانهای شهرستان یزد آغاز شد.
رئیس گروه تربیت بدنی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد گفت: این دوره از مسابقات با حضور 46 تیم از دبستانهای نواحی یك و دو 14 گروه سه و چهار تیمی سنی زیر 12 سال برگزار می شود.
محمدحسین رضائی افزود: این مسابقات در راستای اجرای طرح آسیا ویژن و تقویت ورزش فوتبال در گروه سنی پایه با همكاری پایه با همكاری هیئت فوتبال برگزار می گردد.
وی افزود: این مسابقات از 16 خرداد بصورت دوره ای در ورزشگاه شهدای معلم یزد آغاز و به مدت یك هفته ادامه دارد .
در اولین روز این بازیها تیم دبستانهای شهید احمدی و شهید بابایی بر حریفان خود پیروز شدند.
**************************
كارگروه آسیب شناسی موبایل
كارگاه آداب و فرهنگ صحیح استفاده از تلفن همراه در اداره كل آموزش و پرورش برگزار شد.
مدیركل آموزش و پرورش استان یزد هدف از این نشست را بهره مندی از نظرات و راهكارهای كارشناسان ، معلمان ، اولیاء ، دانش آموزان و سایر دست اندركاران امر تعلیم وتربیت در تهیه طرحی برای تبیین استفاده صحیح از تلفن همراه دانست.
محمدرضا باغستانی با تاكید بر تهیه یك طرح جامع به منظور دست یابی به اهداف آموزشی و علمی در این زمینه گفت: آموزش و پرورش استان امیدوار است با بهره مندی از ظرفیت های موجود استان یزد نقشه راهی در این راستا تهیه نماید.
در ادامه این نشست كه با حضور نمایندگان و اعضای انجمن های اولیاء و مربیان شهر یزد برگزار شد والدین حاضر نقطه نظرات كارشناسی و راهكارهای خود را در این زمینه ارائه كردند.
اضافه می نماید تشكیل كارگروهها به همت گروه مشاوره اداره كل آموزش و پرورش طرح ریزی شده و این جلسه دومین كارگروه تخصصی در این زمینه بود.
گفتنی است قبلا نیز جلسه ای با حضور مدیران مدارس با همین موضوع برگزار شده است

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا